Przygotuj się na lato – najlepsze ćwiczenia wyszczuplające

Choć staramy się dbać o swój wygląd przez cały rok, nie ulega wątpliwości, że nasze starania nabierają szczególnej mocy w okresie poprzedzającym lato. Nic w tym dziwnego – kto z nas nie chciałby się poszczycić na plaży opaloną, smukłą sylwetką? Jednak zdecydowana większość, aby móc zrealizować te pragnienia, musi podjąć odpowiedni wysiłek, by wszystkie nadprogramowe kilogramy zgromadzone zimową porą pożegnać na dobre. Najskuteczniejszą metodą walki z nimi, oprócz zdrowej, zbilansowanej diety, są ćwiczenia odchudzające, których regularne wykonywanie w stosunkowo krótkim czasie może przybliżyć nas do wymarzonej szczupłej sylwetki.

Ćwiczenia na odchudzanie powinny zostać dostosowane do naszej kondycji i możliwości wydolnościowych organizmu. Ich forma musi odzwierciedlać rzeczywiste problemy, z którymi się zmagamy. Jeśli więc należymy do tych osób, u których zbędna tkanka tłuszczowa gromadzi się w okolicy brzucha, wybierzmy ćwiczenia na płaski brzuch, określane przez niektórych, jako ćwiczenia na talię osy. Jeżeli natomiast chcemy wysmuklić uda, spróbujmy zestawu ćwiczeń wyszczuplających uda, który skupi się przede wszystkim na tych problematycznych grupach mięśni. Bez względu, na to, co postanowimy pamiętajmy, że proste ćwiczenia na schudnięcie są najlepszym sposobem na utratę zbędnych kilogramów. Które z nich są naprawdę skuteczne?

Sylwetka na lato – o czym warto pamiętać?

Jak mieć szczupłą sylwetkę? To pytanie z całą pewnością zadaje sobie wiele osób każdego dnia. O ile w okresie zimowym każdy dodatkowy kilogram przy odrobinie dobrych chęci i kilku pomysłach możemy ukryć pod warstwą zimowych ubrań, o tyle słoneczna pogoda zmusza nas do odsłonięcia wszystkiego, co w trosce o atrakcyjny wygląd niekoniecznie chcielibyśmy prezentować. Wakacyjny czas jest dla nas na tyle bezlitosny, że wymaga od nas wprost perfekcyjnej sylwetki, którą z dumą moglibyśmy eksponować na plaży. Od czego rozpocząć starania o nią? Z całą pewnością od dobrej motywacji, którą niekoniecznie powinna być tylko chęć poprawy swojego wyglądu, ale też troska o zdrowie i kondycję fizyczną. Kolejnym krokiem jest dobry program ćwiczeń odchudzających. Nie musi być on profesjonalnie przygotowany przez trenera. Równie dobrze można go opracować samodzielnie. Jakie ćwiczenia na odchudzanie powinny się w nim znaleźć?

Z całą pewnością te, które angażują jak najwięcej mięśni poszczególnych partii ciała. Ich zakres oraz stopień trudności musi zostać dostosowany do ogólnej kondycji naszego organizmu. Jeśli dotychczas z aktywnością fizyczną było nam nie po drodze, a dodatkowo posiadamy dość znaczną nadwagę, trening wyszczuplający rozpoczniemy od mało wymagających zestawów, które poprzedzi dobrze przeprowadzona rozgrzewka, składająca się z ćwiczeń rozciągających, przygotowujących ciało do podjęcia większego wysiłku. Stopniowo zwiększajmy tempo wykonywania ćwiczeń oraz ich natężenie, dostosowując je w ten sposób do zmieniających się możliwości wydolnościowych organizmu.

Skuteczne ćwiczenia odchudzające to przede wszystkim dobrze znane „brzuszki”, a więc skłony brzucha wykonywane w pozycji leżącej na plecach; skręty tułowia, „nożyce”, czyli wymachy wyprostowanych nóg, przysiady, a także bieg i jazda na rowerze. Domowe ćwiczenia odchudzające możemy uzupełnić, poprawiając tym samym ich skuteczność, o wykorzystanie urządzeń do ćwiczeń, takich jak ciężarki i hantle. Oczywiście ćwiczenia odchudzające w domu możemy zastąpić wizytą w siłowni, gdzie do naszej dyspozycji pozostają profesjonalne sprzęty (bieżnia, steper, orbitrek i wiele innych), które przyspieszają spalanie tkanki tuszowej.

Tylko u nas!

Dodaj komentarz