Jak szybko schudnąć 20 kg?

Czy wie Pani, jak szybko schudnąć 20 kilo w krótkim czasie? Próbowałam diety, ale nie pomogło. Różne ćwiczenia także. Zna Pani dietę lub ćwiczenia, które pomogą?

Pytanie zadane przez: Karolina

Pani Karolino,
tak duży spadek wagi nie powinien, a nawet nie może być rozplanowany na krótki okres czasu. Proszę pamiętać, że, jeżeli szybko chce Pani schudnąć te 20 kg, to Pani skóra nie nadąży się obkurczać i w efekcie nie będzie Pani zadowolona z efektów swojej ciężkiej pracy. Pomijam fakt, że zrzucenie 20 kg w szybkim czasie jest po prostu niezdrowe dla naszego organizmu. Mogę zrozumieć, że jest Pani zdesperowana i zniechęcona brakiem efektów swojej pracy, ale, proszę mi uwierzyć, tak drastyczne środki przyniosą tylko złe rezultaty.

Wierzę Pani, że zdarzyła się taka sytuacja, w której pomimo trzymania się restrykcyjnej diety i wylewania siódmych potów w klubie fitness, nie widziała Pani wyraźnych efektów. Czasami tak bywa. Być może dieta była zbyt restrykcyjna, a ćwiczenia – zbyt intensywne. W takiej sytuacji nasz organizm przestawia się na tryb awaryjny i każde przyjmowane kalorie, zatrzymuje w magazynie tkanki tłuszczowej. Niestety, ironią jest to, że aby schudnąć trzeba jeść, a podejmowane próby wyćwiczenia nadmiaru na siłowni i eksploatowanie się ponad miarę nie przynoszą żadnych skutków.

Na początek polecam Pani spróbować wyeliminować niezdrowe, wysokokaloryczne produkty takie jak: słodycze, gazowane napoje, sól, dania typu fast food, alkohol i słone przekąski. W dalszej kolejności proszę ograniczyć stopniowo spożywanie białego pieczywa i zamienić je na ciemne bądź chrupkie. Warto zrezygnować z wieprzowego mięsa na rzecz drobiowego. Proszę również zwrócić uwagę na porcje warzyw i owoców w swoim codziennym jadłospisie. Zazwyczaj jemy ich zbyt mało, dlatego zaryzykuję radę: proszę dodać jedną, dwie porcje warzyw do swojego jadłospisu.

W dalszym etapie swojej przygody proszę delikatnie pomniejszać swoje porcje żywieniowe, aby organizm zdążył przestawić się na powoli ograniczaną podaż kaloryczną.

Proszę pić dużo wody mineralnej, gdyż jej odpowiednia ilość pomoże Pani rozkręcić metabolizm.

Jeżeli chodzi o treningi, to nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale wydaje mi się, że na początku wizyty w klubie fitnes nie powinny być częstsze niż 2-3 razy w tygodniu, a trening nie powinien trwać dłużej niż godzinę.

Bardzo proszę uzbroić się w cierpliwość i zdobywać swój cel małymi, pewnymi i stabilnymi kroczkami.

Życzę powodzenia!