Skuteczna metoda, by stracić na wadze bez wykonywania ćwiczeń

W jaki sposób mogę schudnąć nie wykonując żadnych ćwiczeń? Chciałabym również poznać najważniejsze zasady zdrowego żywienia.

Pytanie zadane przez: Wiktoria

Pani Wiktorio,
faktycznie, aby schudnąć nie trzeba koniecznie wylewać siódmych potów na siłowni 7 dni w tygodniu. Należy pamiętać, że dieta to 70% sukcesu w walce o zgrabną sylwetkę, 20% to wysiłek fizyczny a 10% to odpowiednia suplementacja regeneracyjna.

Aby tylko pozbyć się tkanki tłuszczowej w zupełności wystarczy dieta, lecz w takim wypadku należy uzbroić się w nieco więcej cierpliwości, gdyż to podczas wysiłku fizycznego spalamy największą ilość kalorii. A więc spadek poprzez samą dietę będzie 100% ale niestety trochę wolniejszy niż z wykorzystaniem ćwiczeń.

Jeżeli w grę wchodzi duża nadwaga lub otyłość warto w pewnym momencie dołożyć aktywność fizyczną lub zmodyfikować dietę, gdyż organizm nie poddawany żadnym bodźcom przyzwyczai się do stałej podaży kalorii i metabolizm zwolni.

Prosi Pani również o najważniejsze zasady zdrowego odżywiania. Oto i one:

  • Należy pić wodę mineralną niegazowaną w ilości 2-2,5l/ dobę
  • Zalecana zmiana obróbki termicznej potraw ze smażenia na gotowanie, pieczenie, gotowanie na parze, grillowanie lub też spożywanie surowych produktów
  • Regularne spożywanie 4-5 posiłków dziennie w stałych odstępach czasowych co 3,5-4h
  • Węglowodany proste (ziemniaki, białe pieczywo, biały makaron, słodycze) zamienić na węglowodany złożone takie jak kasze, makaron razowy, pełnoziarniste pieczywo, warzywa i owoce.
  • Do swojego codziennego menu dorzucić dwie dodatkowe porcje warzyw.
  • Owoce spożywać do godziny 14:00 gdyż zawierają cukier prosty-fruktozę – która odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej
  • Mięso wieprzowe zamienić na drobiowe ewentualnie wołowe.
  • Ograniczyć spożycie soli i zastąpienie jej ziołami i przyprawami
  • Czarną herbatę i kawę zamienić na herbatę zieloną lub czerwoną a najlepiej na herbatki ziołowe oczywiście bez dodatku cukru
  • Tłuszcze zwierzęce zamienić na pochodzenia roślinnego tj. olej ryżowy, oliwa z oliwek czy olej kokosowy
  • Zrezygnować z używania półproduktów i gotowych dań do odgrzania w domu