Sałata bez obciążeń

Sałatki zwykle spożywamy jako lekki dodatek do głównych dań lub dietetyczną wersję posiłku. Tymczasem lekkostrawność zieleniny może zostać zniweczona przez zbyt ciężki dressing. Ale zupełna rezygnacja z tłuszczy w diecie też do niczego dobrego nie prowadzi.

Naukowcy z Purdue University przeprowadzili eksperyment, w którym badani mieli za zadanie spróbować różnego typu dressingów sałatkowych. Ochotnicy mieli przyjemność z jedzenia, a tymczasem naukowcy sprawdzali, jak wchłaniają się poszczególne rozpuszczalne w kwasach karotenoidy (np. luteina i beta karoten). Wniosek: najmniej tłuszczu do wchłonięcia antyoksydantów potrzebują dressingi z oliwą z oliwek czy olejem rzepakowym, czyli jednonienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Tłuszcze nasycone i wielonienasycone wymagają o wiele więcej, by się wchłonąć. W związku z tym osoby dbające o swoją wagę, powinny okraszać sałatki odrobiną oliwy z oliwek, wcale niekoniecznie rezygnować zupełnie z tłuszczy, są one bowiem niezbędne w procesie przyswajania wymienionych wyżej cennych składników.

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Metody pomiaru tkanki tłuszczowej w organizmie – która jest najbardziej wiarygodna?

    Która z metod pomiaru tkanki tłuszczowej jest najbardziej wiarygodna? Sprawdź!

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Zumba – czy warto zapisać się na zajęcia?

    Nie wiesz, co zrobić z czasem wolnym? Mamy dla Ciebie propozycje!

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Sok z cytryny – właściwości odżywcze i sposób na odchudzanie

    Sprawdź jakie działanie ma sok z cytryny na nasz organizm.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz