Sałata bez obciążeń

Sałatki zwykle spożywamy jako lekki dodatek do głównych dań lub dietetyczną wersję posiłku. Tymczasem lekkostrawność zieleniny może zostać zniweczona przez zbyt ciężki dressing. Ale zupełna rezygnacja z tłuszczy w diecie też do niczego dobrego nie prowadzi.

Naukowcy z Purdue University przeprowadzili eksperyment, w którym badani mieli za zadanie spróbować różnego typu dressingów sałatkowych. Ochotnicy mieli przyjemność z jedzenia, a tymczasem naukowcy sprawdzali, jak wchłaniają się poszczególne rozpuszczalne w kwasach karotenoidy (np. luteina i beta karoten). Wniosek: najmniej tłuszczu do wchłonięcia antyoksydantów potrzebują dressingi z oliwą z oliwek czy olejem rzepakowym, czyli jednonienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Tłuszcze nasycone i wielonienasycone wymagają o wiele więcej, by się wchłonąć. W związku z tym osoby dbające o swoją wagę, powinny okraszać sałatki odrobiną oliwy z oliwek, wcale niekoniecznie rezygnować zupełnie z tłuszczy, są one bowiem niezbędne w procesie przyswajania wymienionych wyżej cennych składników.

Tylko u nas!

  • Czas wolny

    Nie masz własnego hobby? Odkryj co pobudza Twoje zmysły!

    Znajdź swoją pasję!

    czytaj więcej
  • Diety

    Mięso – podstawa diety odchudzającej

    Produkty pochodzenia zwierzęcego stanowią znaczną część naszego menu – mleko, sery, jajka, a także mięso to źródło pełnowartościowego białka, które zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy. Części z nich organizm ludzki nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć. Białko pochodzenia zwierzęcego jest również znacznie lepiej przyswajalne niż to pochodzenia roślinnego. Co to oznacza? Po zjedzeniu 100 g mięsa... Czytaj dalej »

    czytaj więcej
  • Diety

    Dieta FODMAP – na czym polega?

    Dowiedz się więcej o diecie FOODMAP.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz