Sposoby na naturalne przyspieszenie metabolizmu

Zasada jest prosta: im szybszy metabolizm, tym szybsze spalanie kalorii. Im szybciej spalasz kalorie, tym szybciej chudniesz. Przemiana materii może się rozleniwiać z biegiem czasu, przyczyną może być nawet zdrowa dieta odchudzająca. Na szczęście istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz rozkręcić swój metabolizm i to w zupełnie naturalny sposób

Kilka produktów wspierających przemianę materii

Przemianę materii można przyspieszyć przede wszystkim poprzez dietę. Wystarczy nieco zmodyfikować swój codzienny jadłospis, by rozpędzić metabolizm.

  • Zamień czarną herbatę na zieloną

Naukowcy odkryli, że zielona herbata błyskawicznie przyspiesza metabolizm. To najlepszy sprzymierzeniec osób, które walczą z nadprogramowymi kilogramami. Przede wszystkim potęguje działanie enzymów trawiennych, zmniejsza także apetyt, warto więc pić ją wtedy, gdy przyjdzie ochota na podjadanie.

  • Nie rezygnuj z kawy

Za przyspieszanie metabolizmu w zielone herbacie odpowiedzialna jest kofeina. Ta sama, która w dużych ilościach znajduje się w ziarnach kawy. Zieloną herbatę można więc pić na zmianę z kawą, pod warunkiem oczywiście, że twój organizm dobrze ją toleruje.

  • Jedz produkty o zwiększonej zawartości żelaza

Żelazo ma w organizmie bardzo ważną funkcję. Dostarcza tlen do mięśni. Kiedy go brakuje, cały organizm zwalnia, a proces rozchodzenia się substancji odżywczych po ciele jest znacznie dłuższy. Dlatego zadbaj o odpowiednio wysoki poziom żelaza we krwi, jedząc takie produkty jak szpinak czy zielona pietruszka. Żelazo jest obecne także w papryce, fasolce i brokułach. Od czasu do czasu na diecie odchudzającej pozwól sobie także na czerwone mięso lub podroby.

  • Przyprawiaj ostrymi przyprawami

Do dań obiadowych dokładaj ostrych przypraw, najlepiej ostrej papryki. Chili zawiera kapsaicynę, substancję, która przyspiesza proces trawienia. Jest to produkt termogeniczny, co oznacza, że przyczynia się do wytworzenia ciepła. Dla organizmu to znak, że należy przyspieszyć i wszystko strawić o wiele szybciej. Metabolizm będzie podkręcony na maksymalne obroty.

  • Przestaw się na ryby

Zwłaszcza te zimnowodne, morskie i tłuste. Tuńczyk, łosoś, halibut czy śledź powinny znaleźć się na twoim talerzu co najmniej raz w tygodniu, a najlepiej częściej. Są smaczne, zdrowe, stosunkowo niskokaloryczne, a przede wszystkim zawierają tłuszcze Omega 3, które wspierają i przyspieszają przemianę materii i pozwalają spalić tłuszcz.

Codzienne nawyki dla przemiany materii

  • Szklanka wody codziennie rano

Codziennie po przebudzeniu wypij szklankę wody, najlepiej chłodnej lub w temperaturze pokojowej. Ma to wiele plusów, a jednym z nich jest to, że organizm będzie potrzebował się ogrzać i zacznie przyspieszać pracę.

  • Regularne posiłki

Nic tak nie rozleniwia metabolizmu, jak nieregularne jedzenie. Jeśli nie będziesz robić przerw między posiłkami, ciało zacznie spowalniać metabolizm. W tym przypadku tempo jest hamowane zarówno przez wydłużenie czasu między posiłkami, jak i ciągłe podjadanie. Zwłaszcza śniadanie powinno być zjedzone na czas – wtedy zaczniesz dzień bardziej energicznie, tak samo Twój organizm.

  • Ćwicz umiarkowanie intensywnie

Wiadomo, że każda aktywność fizyczna jest zbawienna dla organizmu i przyspiesza tempo chudnięcia. W przypadku metabolizmu jednak intensywne ćwiczenia nie sprawdzają się zbyt dobrze. O wiele lepiej działa trening interwałowy, prowadzony na średnim poziomie wysiłku. Umiarkowany wysiłek pobudza komórki do intensywniejszej pracy, a taki stan potrafi się utrzymać jeszcze długo po zakończeniu treningu. Forsowne wyczyny tylko wykańczają ciało, które nie ma siły przyspieszyć przemiany materii.

Tylko u nas!

  • Leksykon produktów

    Kasza gryczana – wartości odżywcze i zastosowanie w dietach odchudzających

    Poznaj dziś właściwości zdrowotne kaszy gryczanej!

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Olej słonecznikowy- wartości odżywcze i zastosowanie oleju słonecznikowego w odchudzaniu

    Sprawdź jakie właściwości zdrowotne ma olej słonecznikowy.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Grypa a przeziębienie – jak je rozróżnić i na co zwrócić uwagę podczas leczenia?

    Nie daj się zwieść podobieństwom!

    czytaj więcej

7 komentarzy na “Grypa a przeziębienie – jak je rozróżnić i na co zwrócić uwagę podczas leczenia?

  1. kika33

    hm . ja nawet nie wiedzialam ,ze jest jakas roznica, zawsze faszeruje sie tymi samymi lekami czy to kaszel taki czy inny czy katar czy goraczka. widocznie zle robilam. teraz to ja raczej bede latac do lekarza dla pewnosci . bo tymi lekami to ja zoladek pewnie psuje sobie.

    • mezza_

      Aż dziwota , że tego nie czujesz . ja mam straszne samopoczucie gdy łapie mnie grypa. jak sama ja już rozpoznaje to wybieram się do najbliższego rodzinnego lekarza. Nie ma co czekać i się nad sobą użalać. Żadna choroba nie powinna z nami wygrywać.

  2. Liliana Łuk

    A ja ciągle na kaszel narzekam ;/ najgorzej jak złapie przeziębienie, rozpocznę trening i zaczyna się taki kaszel że udusić się ide. Z każdą chorobą ide do lekarza, ale tylko wtedy jak domowe sposoby nie pomagają. Na znienawidzony kaszel pije dicotuss ziołowy ( używam tylko naturalnych leków) i zazwyczaj po 3 dniach mija. Ale jakby było inaczej to szybko do lekarza

  3. mariola konieczna

    Jak ja nie lubię być chora, a znowu coś mnie dopadło ;/ na szczęście mam całą apteczkę leków i nie musze nigdzie wychodzić i mam nadzieję że 3-4 dni i będe na nogach 🙂 U mnie najgorszy jest kaszel suchy. Szukałam wszędzie specjalnych leków na ten rodzaj kaszlu ale pani lekarka powiedziała mi, że lepiej pić syrop na mokry i suchy kaszel. Od tamtej pory stosuję dicotuss i kaszel najszybciej mi mija 🙂

Dodaj komentarz