Tabata – 4-minutowe spalanie tłuszczu

Tabata to intensywny trening interwałowy, który dzieli się na czterominutowe partie z przerwami na odpoczynek. Wynalazł go doktor Izumi Tabata. Świetnie zastępuje treningi aerobowe (przy czym poprawia zarówno wydolność tlenową, jak i beztlenową) i działa na różne partie mięśni. Można do niej stosować różne rodzaje ćwiczeń, a nie wymaga żadnego specjalistycznego sprzętu, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by dołączyć do treningu np. rowerek.

Wskazówki

  1. Wybierz spokojne miejsce, gdzie nikt nie będzie Ci przeszkadzał.
  2. Włącz sobie muzykę lub trening z Internetu, żeby się dodatkowo motywować.
  3. Przez 20 sekund rób przysiady, potem 10 sekund odpoczywaj.
  4. Powtórz ten zestaw 8 razy.
  5. Zamiast przysiadów możesz robić np. pompki.

Co daje tabata?

  1. Regularnie trenowana poprawia przemianę materii (ale nie przesadzaj, maksymalnie można ją wykonywać do 3 razy w tygodniu).
  2. Zwiększa tkankę mięśniową, a spala tkankę tłuszczową.
  3. Reguluje wydolność tlenowa i beztlenową.
  4. Trwa tylko 4 minuty.

Pamiętaj, że to nie jest rodzaj treningu dla każdego, szczególnie nie dla osób bez kondycji, które dopiero zaczynają ćwiczyć (można spróbować, ale od jednej takiej sesji tygodniowo). Każdy trening należy poprzedzić rozgrzewką!

Tylko u nas!

Dodaj komentarz