Trening w czasie upałów – praktyczny poradnik

W zdrowym ciele – zdrowy duch! – tak mówi słynne przysłowie. Ruch, aktywność fizyczna, odpowiednie odżywianie – wszystko to ma wpływ na pracę całego naszego organizmu oraz na nasze samopoczucie. Jeśli chcemy dbać o formę i zrzucić kilka kilogramów musimy przede wszystkim zachować regularność ćwiczeń. W lecie – przy wysokich temperaturach trening może nie być łatwy. Brak motywacji oraz nadmierne pocenie się sprawiają, że rezygnujemy z ćwiczeń. W poniższym artykule przedstawimy kilka praktycznych rozwiązań – dzięki nim trening, nawet w największy upał, może być przyjemny i skuteczny.

Odzież termoaktywna niezbędna podczas każdego treningu

Podstawą jest odpowiednie przygotowanie do ćwiczeń. To naprawdę kwestia priorytetowa. W czasie mrozów i dużych upałów świetnie sprawdza się odzież termoaktywna. W zimie chroni ona przed wilgocią, w lecie przed potem. Dobry strój do ćwiczeń z materiałów termoaktywnych to komfort i wygoda. Jeśli planujemy regularnie trenować, warto zainwestować w naprawdę dobry strój do ćwiczeń. Wydatek szybko nam się zwróci. Dobra bielizna termoaktywna może nam służyć przez wiele miesięcy. Producenci ubrań sportowych dbają o klientów. Dostarczają im produkty najwyższej jakości – wykonane z mocnych i trwałych tkanin. Zwracają też coraz częściej uwagę na walory estetyczne wypuszczanej na rynek odzieży. Dzisiaj bez problemu możemy kupić ubrania termoaktywne w przyjemnych, miłych dla oka barwach. To już nie te czasy, kiedy odzież ta kojarzyła się z ostrymi kolorami. Uniwersalność odzieży termoaktywnej sprawia, że może być ona używana podczas treningów, ale również w czasie rowerowych wycieczek i wypadu w góry. Ubrania tego typu znajdziemy między innymi w sklepach internetowych. Pracownicy salonów online chętnie doradzają – przy realizacji każdego zamówienia.

Nawadniaj organizm podczas treningu

Ćwiczysz? Pij dużo wody. Odpowiednie nawadnianie organizmu w czasie treningu jest bardzo ważne. Przed samym treningiem dobrze jest wypić chociażby 1 litr wody, aby odpowiednio przygotować organizm do wysiłku fizycznego. Najlepiej sięgać po wodę niegazowaną. Świetnie sprawdzają się również napoje izotoniczne. W czasie ćwiczeń pocimy się, a co za tym idzie, jesteśmy narażeni na utratę sodu i potasu. Napoje izotoniczne dodają energii i uzupełniają niedobory. Warto o tym pamiętać.

Ćwicz rano lub wieczorem – nie zapominaj o przerwach

W ciągu dnia jesteśmy narażeni na szkodliwe działanie promieni słonecznych. Trening w czasie największych upałów (szczególnie w godzinach 12.00 – 15.00) nie jest wskazany. Najlepiej zdecydować się na aktywność wczesnym rankiem. Wtedy przegrzanie organizmu nam nie grozi. Poranna gimnastyka może być również świetnym sposobem na pozytywne, energetyczne rozpoczęcie dnia. Aktywność fizyczna po przebudzeniu nakręca optymistycznie na resztę dnia pełnego pracy. Ćwiczyć możemy również wieczorem. Jeśli jednak przejdziemy trening o bardzo późnej porze (przed położeniem się spać) możemy mieć problem z zaśnięciem. Przy dużym wysiłku nie można również zapomnieć o przerwach – warto je przeznaczyć na wyciszenie się poprzez prawidłowe oddychanie.

Zadbaj o swoją skórę

W okresie dużych upałów najlepiej jest ćwiczyć w zamkniętych przestrzeniach (np. na siłowni). Jeśli jednak chcemy łączyć przyjemne z pożytecznym (cieszyć się dobrą pogodą i realizować kompleksowy trening) powinniśmy wybierać dogodne miejsca w cieniu. Jeśli już ćwiczymy na słońcu konieczna jest odpowiednia ochrona. Przed treningiem użyj olejku do opalania – ochronisz się przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Nie można też zapomnieć o nakryciu głowy.

Trening latem może dawać dużo radości – warto się jednak do niego dobrze przygotować. Wtedy będzie on naprawdę efektywny.

186

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Węglowodany – postrach osób na diecie

    Kiedy słyszymy słowo „węglowodany”, od razu przychodzą nam na myśl kostki cukru, ciasteczka oraz inne słodkie przyjemności, które przeszkadzają w uzyskaniu idealnej sylwetki. Węglowodany są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, co musimy o nich wiedzieć, żeby właściwie wykorzystać je w naszej diecie? Okazuje się, że mamy dostęp do różnych rodzajów węglowodanów – jedne są... Czytaj dalej »

    czytaj więcej
  • brzoza pylenie
    Styl życia

    Wiosna – uwaga na pyłki brzozy

    Osób uczulonych na pyłki brzozy w Polsce jest tylko nieznacznie mniej niż osób mających alergię na pyłki traw. Jak sobie radzić z tą nieprzyjemną dolegliwością?

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Co zrobić, aby uniknąć efektu jo-jo?

    Boisz się efektu jo-jo? Nasz Ekspert podpowie Ci, jak go uniknąć!

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Co zrobić, aby uniknąć efektu jo-jo?

  1. Mama Krzysia

    Mój sekret : Nasz układ pokarmowy ma dobowy rytm. Zaczyna „pracę” rano a kończy o zmierzchu . I nawet jeśli wole jeść wieczorem , on nie zmieni nawyków. Dlatego lepiej siadać do stołu , gdy układ pokarmowy działa . Łatwiej wtedy zachować szczupłą sylwetkę . Dlatego ja wolę jeść unormowane posiłki , wtedy nie ma efektu jojo

  2. hrabiaw hrabiaw

    Po pierwsze odchudzać się nie dietą, ale stałą zmianą nawyków żywieniowych. I ćwiczyć
    Potwierdzam działa. Nie liczę kalorii (nigdy nie liczyłem) po prostu jem zdrowo i jestem aktywny fizycznie. Waga się trzyma od 2 lat

Dodaj komentarz