Wyrzeźbiony brzuch w Twoim zasięgu!

Zdecydowanie podstawową zasadą przy ćwiczeniach mięśni brzucha powinna być systematyczność. Przy tym nie wolno zapominać, że skupienie się tylko i wyłącznie w jeden określony sposób niewiele da. Mięśnie brzucha jako grupa wymagają całościowego podejścia. Tylko wtedy będziemy mogli z powiedzieć z pełnym przekonaniem, że jesteśmy zadowoleni z efektów swoich działań i z chęcią zarekomenduje je innym.

Co ważne, różnice pomiędzy mięśniami brzucha, a innymi mięśniami są nieznaczne. Zasada, zgodnie z którą, im więcej ćwiczymy, tym silniejsze są nasze mięśnie dotyczy każdego ich rodzaju.

Jakie są funkcje poszczególnych mięsni brzucha?

  • Mięsień prosty (musculus rectus abdominis) – odpowiada za uginanie się tułowiu, pozwala zbliżyć klatkę piersiową w kierunku miednicy, którą tez unosi, obniża żebra i wzmacnia tłocznię brzucha.
  • Mięsień skośny zewnętrzny (musculus obliquus externus abdominis) – odpowiada za uginanie się kręgosłupa i odwracanie tułowia, pomaga zgiąć klatkę piersiową w dół, pozwala zgiąć się i pochylić w bok i unieść miednicę.
  • Mięsień skośny wewnętrzny (musculus obliquus internus abdominis) – odpowiada za zgięcia i obroty tułowia, współpracuje z mięśniem skośnym zewnętrznym w bocznych zgięciach tej części, obniża żebra, u mężczyzn łączy się z mięśniem odpowiedzialnym za dźwiganie jąder.
  • Mięsień poprzeczny (musculus transversus abdominis) – główny odpowiedzialny za trzymanie narządów w odpowiednich pozycjach, odpowiada za zwężanie się klatki piersiowej, zbliżanie się żeber do środka, dzięki niemu rośnie ciśnienie w jamie brzucha i również łączy się z mięśniem odpowiedzialnym za dźwiganie jąder.

Dobra informacja dla wszystkich jest taka, że upragnione mięśnie brzucha są u każdego, jedynie u niektórych przykryte warstwą tkanki tłuszczowej. Odpowiednia dieta i ćwiczenia zlikwidują tę niechcianą warstwę i wystawią na nasz widok piękne mięśnie. Przy tym warto ich nie przeciążać i nie ćwiczyć codziennie, bo mięśnie wzrastają, kiedy odpoczywamy, a nie gdy pracujemy. Trenujmy je do 4 razy tygodniowo i urozmaicajmy trening. Rutyna nie pomoże nam w uzyskaniu idealnej sylwetki, ani nie przyczyni się do poprawy naszego samopoczucia. A przecież o to właśnie w tym wszystkim chodzi, by zrobić coś dla swojego ciała, ale i ducha. Dlatego do wszelkich ćwiczeń należy podchodzić z rozwagą. Dotyczy to wszystkich, bez względu na wiek czy płeć.

Ćwiczenia najlepiej jest zaczynać od dolnych partii brzucha i stopniowo przechodzić na górne. Ostatnim etapem są ćwiczenia mięśni skośnych oraz mięśnia poprzecznego. I co najważniejsze? Zawsze pamiętajmy o tym, by po treningu się rozciągać! Oto recepta na piękne ciało i spokojny umysł.

1 191

Tylko u nas!

4 komentarzy na “Odchudzanie przez głodowanie?

  1. kajaczka kajaczka

    każdy kto się chce odchudzać powinien iść do dietetyka … Jak czytam na forach diety typu MŻ – mniej żrec to mnie ściska. Już ktoś mądry mnie kiedyś powiedział dieta polega na jedzeniu , jedzeniu zdrowych rzeczy.

  2. kika33

    dla mnie nie ma czegos takiego jak odchudzanie przez glodowanie. by sie odchudzac trzeba cwiczyc a skad organizm ma miec sily jak nie jest , nie dostarczamy mu witamin mineralow etc ? tak jak kolezanka wyzej napisama dietety lub trener to jest rozwiazanie.

    • fitgirlpower

      Bardzo dobrze prawisz moja fit koleżanko. Organizm by mieć siłę /energię na treningi musi jeść , powtarzam jeść , jeść , jeść. Wartość poszczególnych składników jest wypisana w artykule wręcz idealnie. Napewno pisał to ktoś kto rewelacyjnie zna się na fit żarełku.

  3. kierownikpierwszejzmiany

    Dobrze , ze teraz co raz to wiecej jest dietetykow i trenerów personalnych i są w granicach naszych kieszeni. Nawet jezeli nas nie stac to w dobie internetu gdzie wszytsko jest czarno na bialym wypisane. jestesmy w stanie sami sobie ulozyc diete bez glodowek.

Dodaj komentarz