Żeńska odmiana shake’a proteinowego

Shake proteinowy jest składnikiem diety wielu mężczyzn, którzy dbają o przyrost tkanki mięśniowej. Wiele kobiet obawia się takich odżywek. Okazuje się jednak, że niekoniecznie słusznie. Liczni indywidualni trenerzy sportowi zalecają je również trenującym paniom. Dowiedz się, czy jest się czego obawiać.

Większość pięknie, choć wciąż kobieco zbudowanych kobiet, które możemy podziwiać w mediach różnego typu, z pewnością oprócz solidnych treningów stosuje też specjalistyczną dietę, której ważnym składnikiem są koktajle proteinowe.

Takie odżywki, dostarczając niezbędnego białka, słodko smakują i przy odpowiednio ułożonym treningu mogą stanowić dobrą przekąskę. Jak rozkładać ich spożycie?

Wiele kobiet uważa, że treningi na pusty żołądek przynoszą najlepsze efekty. Jest to bardzo indywidualna sprawa. Tkanka tłuszczowa osoby ćwiczącej na czczo spala się rzecz jasna szybciej, jednak taki trening może się również wydawać cięższy, gdyż bez odpowiedniej dawki kalorii organizm czasem nie ma siły na bardziej skomplikowane i dłuższe ćwiczenia. Ponadto po takim treningu zazwyczaj dopada nas głód, co sprawia, że wpadamy w błędne koło. Kalorie, które zostały spalone, szybko odzyskujemy w postaci dużych ilości jedzenia, które akurat wpadnie nam w ręce. Jak to rozwiązać?

Koktajl proteinowy jest tu fantastycznym rozwiązaniem. Jedną porcję dobrze przyjąć przed treningiem (około godziny przed rozpoczęciem ćwiczeń), może zastąpić nam śniadanie. Oprócz tego, że warto dostarczyć sobie nieco energii do ćwiczeń, bo na czczo może być z tym kłopot, to jeszcze solidna porcja pełnowartościowego białka stanowi ochronę dla naszych mięśni, dzięki powłoce z rozgałęzionych aminokwasów (BCAA).

Proteinova

Jeśli do treningu przystępujemy w późniejszych porach niż rano, również warto godzinę wcześniej spożyć porcję koktajlu z proteinami. Dla urozmaicenia można dodać do niego rozdrobnione owoce lub musli i wymieszać z mlekiem. Będzie to stanowiło smaczny i lekki posiłek, dzięki któremu trening będzie bardziej wydajny. Ćwiczenia na głodniaka mogą nie być efektywne.

Natomiast bez wątpienia należy sięgnąć po shake’a po intensywnym wysiłku fizycznym, po którym w naszym organizmie brakuje nie tylko białka, lecz także węglowodanów. Bez nich wystąpią braki w glikogenie mięśniowym, mięsnie się nie zregenerują i mogą ulec katabolizmowi. Warto przy tym wszystkim pamiętać, żeby z tego typu odżywkami nie pójść w drugą stronę i nie przesadzić z ich ilością. Porcję należy dostosować do wieku, stanu zdrowia i rodzaju treningów oraz ich celu. W zbyt dużej ilości koktajle mogą okazać się nie tylko niezdrowe, ale też tuczące.

Tylko u nas!

  • Czas wolny

    Chcesz schudnąć? Wybacz sobie i poczuj wolność wewnętrzną

    Przestań się oskarżać!

    czytaj więcej
  • Diety

    Dieta Konrada Gacy – na czym polega system odchudzania Gacy?

    Zapoznaj się z magicznym programem odchudzania Konrada Gacy.

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Olej słonecznikowy- wartości odżywcze i zastosowanie oleju słonecznikowego w odchudzaniu

    Sprawdź jakie właściwości zdrowotne ma olej słonecznikowy.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz