Żeńska odmiana shake’a proteinowego

Shake proteinowy jest składnikiem diety wielu mężczyzn, którzy dbają o przyrost tkanki mięśniowej. Wiele kobiet obawia się takich odżywek. Okazuje się jednak, że niekoniecznie słusznie. Liczni indywidualni trenerzy sportowi zalecają je również trenującym paniom. Dowiedz się, czy jest się czego obawiać.

Większość pięknie, choć wciąż kobieco zbudowanych kobiet, które możemy podziwiać w mediach różnego typu, z pewnością oprócz solidnych treningów stosuje też specjalistyczną dietę, której ważnym składnikiem są koktajle proteinowe.

Takie odżywki, dostarczając niezbędnego białka, słodko smakują i przy odpowiednio ułożonym treningu mogą stanowić dobrą przekąskę. Jak rozkładać ich spożycie?

Wiele kobiet uważa, że treningi na pusty żołądek przynoszą najlepsze efekty. Jest to bardzo indywidualna sprawa. Tkanka tłuszczowa osoby ćwiczącej na czczo spala się rzecz jasna szybciej, jednak taki trening może się również wydawać cięższy, gdyż bez odpowiedniej dawki kalorii organizm czasem nie ma siły na bardziej skomplikowane i dłuższe ćwiczenia. Ponadto po takim treningu zazwyczaj dopada nas głód, co sprawia, że wpadamy w błędne koło. Kalorie, które zostały spalone, szybko odzyskujemy w postaci dużych ilości jedzenia, które akurat wpadnie nam w ręce. Jak to rozwiązać?

Koktajl proteinowy jest tu fantastycznym rozwiązaniem. Jedną porcję dobrze przyjąć przed treningiem (około godziny przed rozpoczęciem ćwiczeń), może zastąpić nam śniadanie. Oprócz tego, że warto dostarczyć sobie nieco energii do ćwiczeń, bo na czczo może być z tym kłopot, to jeszcze solidna porcja pełnowartościowego białka stanowi ochronę dla naszych mięśni, dzięki powłoce z rozgałęzionych aminokwasów (BCAA).

Proteinova

Jeśli do treningu przystępujemy w późniejszych porach niż rano, również warto godzinę wcześniej spożyć porcję koktajlu z proteinami. Dla urozmaicenia można dodać do niego rozdrobnione owoce lub musli i wymieszać z mlekiem. Będzie to stanowiło smaczny i lekki posiłek, dzięki któremu trening będzie bardziej wydajny. Ćwiczenia na głodniaka mogą nie być efektywne.

Natomiast bez wątpienia należy sięgnąć po shake’a po intensywnym wysiłku fizycznym, po którym w naszym organizmie brakuje nie tylko białka, lecz także węglowodanów. Bez nich wystąpią braki w glikogenie mięśniowym, mięsnie się nie zregenerują i mogą ulec katabolizmowi. Warto przy tym wszystkim pamiętać, żeby z tego typu odżywkami nie pójść w drugą stronę i nie przesadzić z ich ilością. Porcję należy dostosować do wieku, stanu zdrowia i rodzaju treningów oraz ich celu. W zbyt dużej ilości koktajle mogą okazać się nie tylko niezdrowe, ale też tuczące.

Tylko u nas!

  • Fitness

    Siłownia dla początkujących – jakie ćwiczenia może wykonać każdy?

    Dowiedz się, jakie ćwiczenia poleca nasz Ekspert!

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Poronienie – trudny temat, którego nie można przemilczeć

    Dowiedz się więcej o traumatycznym momencie w życiu kobiety - poronieniu.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

    Wracamy do aktywności po zimie!

    czytaj więcej

4 komentarzy na “Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

  1. natalia

    Nie ma wydaje mi się jakieś środka sprawdzonego , małymi krokami a dojdziemy do celu na przykład 15 minutowe ćwiczenia na macie do fitnessu albo jakiś Jogging po pracy czy nawet jazda na rowerze może być krokowym powrotem do aktywności fizycznej.Mając na uwadzę nasze zdrowe , wracamy z większym impetem do sportu.

  2. Tadeusz K

    Jestem już starszą dostojną osobą i ze względu na swoją wagę mogę jedynie sobie pospacerować. Taka Aktywność Fizyczna Bardzo dobrze mi robi , nawet spotkałem piękną Damę . Panią Renie , razem spacerujemy i się dotleniamy. Bardzo wam dzieci polecam .

  3. doctorek pip

    Pamiętam jak kiedyś byłem nastolatkiem, niskiego wzrostu, jeszcze mniejszej wagi. Nie wyglądałem jak dorastający facet, moje koleżanki miały w bicepsie więcej ode mnie (tłuszczu! ale co z tego?). Miałem tego dość i postanowiłem to zmienić – zapisałem się na siłownię! Nie było łatwo, ale kto powiedział, że łatwo będzie. Teraz jestem zadowolony z tego jak wyglądam. Koleżanki teraz lecą na moje bicki. Aczkolwiek nie bardzo je widać pot szpitalnym fartuchem.

Dodaj komentarz