Zielone koktajle na wiosnę

Picie koktajli bardzo często jest wymieniane w kontekście odchudzania lub jako sposób na zdrową, zbilansowaną dietę. By jednak pozyskać z nich to, co najlepsze, składniki nie mogą być przypadkowe. Oto jakie rośliny i owoce wiosną możesz wykorzystać w swoim koktajlu, by był on nie tylko zdrowy, ale i smaczny.

zielone koktajle

Czym są zielone koktajle i jak wpływają na organizm?

Składników jakie można dodać do swojego koktajlu jest naprawdę wiele!. Jednak to te, które posiadają zielony kolor są wymieniane jako jedne z najlepszych. Barwa ta może być osiągnięta poprzez dodanie warzywa, owocu lub rośliny. Miłośnicy superfoods z chęcią sięgają również po takie dodatki jak spirulina czy chlorella.

To właśnie zielone owoce, warzywa i rośliny wygrywają w kontekście bogactwa wartości odżywczych, jak i zdrowotnego wpływu na ludzki organizm – przykładowo:

  1. Zawarte w nich wysokie stężenie chlorofilu działa oczyszczająco, przeciwutleniająco oraz przeciwzapalnie
  2. Są bogate w witaminę C, która wspomaga odporność
  3. Witamina A zapobiega powstawaniu komórek nowotworowych
  4. Obecność błonnika sprawia, że takie koktajle są o wiele bardziej sycące, co z kolei świetnie sprawdza w walce o szczupłą sylwetkę

Wiosenne owoce do zielonego koktajlu

Wiosna nie jest okresem jeszcze tak bogatym w owoce jak lato, jednak z roku na rok ten wybór jest coraz większy – nie tylko w supermarketach, ale również u lokalnych dostawców. Komponując zielony koktajl warto jest brać pod uwagę pozytywny wpływ zielonych owoców na ludzki organizm:

  • Kiwi – stanowi skuteczną broń w walce z wysokim ciśnieniem krwi
  • Awokado – to cenne źródło tłuszczy oraz kwasów nienasyconych
  • Winogrona – pomagają usuwać wolne rodniki
  • Agrest – bogaty jest w luteinę, wspomagający odporność oraz prawidłową pracę oczu

koktajl ogórek kiwi

Jakie warzywa powinny znaleźć się w zielonym koktajlu?

Wybór zielonych warzyw do samodzielnie wykonywanych napoi jest mocno ograniczony. Warto jednak wymienić dwie propozycje, które sprawdzą się w szerokim wachlarzu koktajli:

  • Ogórek – szczególnie młode wiosenne ogórki charakteryzują się doskonałym smakiem. Świetnie sprawdza się w ciepłą pogodę – w połączeniu z miętą daje naprawdę ciekawe połączenie. Sam w sobie zawiera dużo wody, dlatego niewiele trzeba, by otrzymać pyszny i soczysty sok.
  • Seler naciowy – to propozycja dla tych, którzy posiadają dobrej jakości sprzęt, ze względu na jego łodygowatą strukturę. Szczególnie jest polecany osobom na diecie, ponieważ to warzywo, którego strawienie wymaga więcej kalorii aniżeli on sam dostarcza.

Warto pamiętać, że koktajle, które stanowią połączenie ogórka z selerem naciowym oraz dodatkami są pyszną propozycją

zielony koktajlZielone rośliny warte uwagi

Najciekawsze i najbardziej wartościowe koktajle to te, które opierają się na bogatej gamie smakowej. Dzięki takim sprzętom jak wyciskarki do soków czy blendery, pozyskiwać można je w posty sposób, poprzez dodanie zielonych roślin.

Myśląc o napoju, który ma zawierać tego typu dodatek w pierwszej kolejności przychodzi na myśl szpinak. Nie posiada on wyrazistego smaku, jest niskokaloryczny oraz bogaty w żelazo. Podobnie jest z jarmużem, który najlepiej jest spożywać wiosną, bowiem wtedy jego gorzkość jest najmniejsza.

Jeśli chcesz sięgnąć po ciekawe połączenia smakowe warto z czasem do swoich napoi dodawać również takie rośliny jak:

  • Bazylia – bardzo dobrze łączy się z takimi owocami jak np. truskawka
  • Mięta – świetnie nada się w gorące dni, dodając całości świeżego posmaku
  • Pokrzywa – najlepiej smakuje jej młoda odmiana, można ją zakupić/zbierać już od kwietnia
  • Natki – pietruszki, marchewki czy rzodkiewki
  • Rukola – ma dość charakterystyczny i wyrazisty smak, dlatego dobrze jest się na nią decydować, gdy zielone koktajle staną się Twoją specjalnością

Największą zaletą dodawania roślin do koktajli, by uzyskać ich zieloną barwę jest to, iż mogą być łączone z niemal każdym rodzajem owoców. To świetna opcja dla tych, którzy dopiero próbują wprowadzić je do swojej stałej diety.

Tylko u nas!

  • Bez kategorii

    Owowegetarianizm – na jakich zasadach funkcjonuje ta dieta?

    Owowegetarianizm - dowiedz się więcej o tej odmianie wegetarianizmu.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Czym jest trening funkcjonalny i kto powinien go wdrożyć?

    Poznaj już dziś zalety treningu funkcjonalnego!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Siłownia dla początkujących – jakie ćwiczenia może wykonać każdy?

    Dowiedz się, jakie ćwiczenia poleca nasz Ekspert!

    czytaj więcej

6 komentarzy na “Siłownia dla początkujących – jakie ćwiczenia może wykonać każdy?

  1. natalia

    Fajnie , że coś takiego daliście. Niestety czasem (szczególnie kobiety) przychodzą na siłownie nie wiedzą co mają z sobą zrobić cykają fote w lustrze i mykają do domu. To nie siłownia a chęć popisania się. Jako trenerka personalna polecam to co wyżej napisali , jasno wyraźnie i na początek łatwe ćwiczenia.

  2. beemowska

    Ja myślałam , ze dni treningowe powinny być dzielone na partie ciała. Np nogi z plecami , brzuch z rękami etc. Z tego co widziałam to trenerzy tak robią ale mogę się mylić . jestem w tych sprawach dopiero miesiąc . Ekspertem się nie nazwę , a tutaj raczej piszą prawdę.

Dodaj komentarz