Białko pomaga w myśleniu

Białko, w przeciwieństwie do węglowodanów, pobudza pracę naszego mózgu. Dlatego miej na względzie wzbogacanie swojej diety w produkty obfite w białko.

Węglowodany powodują, że nasz umysł pracuje wolniej, dlatego warto rozważyć wykluczenie z diety słodyczy i innych produktów z dużą ilością cukru (pieczywa, kaszy, ryżu i makaronów), szczególnie w okresach wzmożonej aktywności intelektualnej. Odwrotne działanie ma białko, dlatego warto w jadłospisie zwiększyć udział ryb, indyka, chudej wołowiny, jogurtów naturalnych i chudych twarogów. Nie oznacza to oczywiście, że natychmiast po spożyciu takiego produktu staniemy się mądrzejsi i będziemy sprawniej myśleć. Z pewnością jednak białko hamuje zgubne działanie węglowodanów na pracę naszego umysłu, więc w każdym naszym posiłku powinno być chociaż 5-10 proc. tego cennego składnika.

312

Tylko u nas!

  • Diety

    Dieta dla aktywnych – czy warto ją stosować?

    Uprawiasz sport? Zatroszcz się o swoje menu.

    czytaj więcej
  • stewia zamiast cukru
    Ciekawostki

    Stewia – zastąp cukier czymś zdrowszym!

    Czy stewia rzeczywiście jest zdrowa i czy pomaga redukować nadmierną masę tłuszczową? Oto kilka faktów na temat stewii.

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Korzystaj z lata – letnie warzywa i owoce w diecie

    Poznaj właściwości letnich warzyw i owoców.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz