Dieta w ciąży

napisał(a) DziecieceMarzenia
Maria Nowak

Jesteś tym, co jesz – te stwierdzenie jest bardzo trafione, szczególnie gdy jesteś w ciąży i dieta wpływa nie tylko na ciebie, ale i twojego maluszka. Odpowiednio dobrana dieta ciężarnej zagwarantuje prawidłowy rozwój maluszka już od pierwszych dni poczęcia. Jak powinna wyglądać taka dieta? Poniżej parę rad ode mnie 😊

Pamiętaj, że twoja dieta musi być zróżnicowana i obfita w substancje, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju malucha. Czego nie powinno zabraknąć w twoim jadłospisie?

– kasze, makarony, ryż, ciemne pieczywo i warzywa – to najlepsze źródło węglowodanów złożonych;

– olej sojowy, kukurydziany, słonecznikowy, oliwa z oliwek, wszelkie orzechy (jeżeli nie jesteś uczulona), a także morskie ryby – te produkty są bogate w wielonasycone kwasy tłuszczowe;

– mięso, ryby, jaja i nabiał – czyste, łatwo przyswajalne białko. Pamiętaj tylko by mięso ryby czy jajka poddać obróbce termicznej!!!

Jesteś wegetarianką lub weganką? Skonsultuj swoją dietę ze swoim ginekologiem. Pomoże ci znaleźć najlepsze substytuty dla wszystkich odzwierzęcych produktów.

Nie zapominaj o właściwym nawodnieniu organizmu. Wypijaj minimum 2 litry wody dziennie – jeśli nie masz skazy mlecznej pij również mleko.

8
Powrót do blogów

Dodaj komentarz