Chcesz zadbać o zdrowie i urodę? Postaw na fitness!

Marzysz o szczupłej sylwetce i dobrej kondycji fizycznej? Trening fitness z pewnością pomoże Ci zrealizować te marzenia. Ćwiczenia fitness to świetna propozycja dla tych, którzy w trosce o swoje zdrowie chcą pozbyć się nadprogramowych kilogramów lub po prostu poprawić swoją wytrzymałość i kondycję. Cała masa ćwiczeń na mięśnie brzucha, ćwiczeń na odchudzanie, ćwiczeń crossfit i ćwiczeń ogólnorozwojowych angażujących poszczególne partie ciała pozwala wybrać zestaw najbardziej adekwatny, dopasowany do własnych potrzeb i tym samym osiągać pozytywne rezultaty. Zaletą takiej aktywności fizycznej jest także fakt, że wiele ćwiczeń można wykonywać w domu o dowolnej porze, bez konieczności uciążliwych dojazdów do miejsc, w których najczęściej odbywają się treningi. Co jeszcze warto wiedzieć o ćwiczeniach fitness?

Fitness – trening dla każdego

Fitness najczęściej kojarzy nam się z ćwiczeniami odchudzającymi, traktowanymi jako np. sprawdzony sposób na płaski brzuch. Tymczasem ta forma aktywności fizycznej ma nam do zaoferowania o wiele więcej. Przyglądając się wnikliwie definicji słowa „fitness”, można odnieść wrażanie, że kryje się pod nim wiele różnych aspektów. Najogólniej rzecz ujmując, fitness to cały szereg różnego rodzaju ćwiczeń, które mają na celu poprawę jakości naszego życia i samopoczucia.

Dzięki niemu nie tylko poprawiamy swój wygląd, kondycję, wytrzymałość, cierpliwość, systematyczność, ale także dbamy o dobre zdrowie, redukujemy stres i napięcie nerwowe, stajemy się też bardziej odporni na stres, zwiększamy wydolność organizmu i przyspieszamy nasze zdolności regeneracyjne. Ilość zalet płynących z fitnessu powoduje, że bez względu na to, z jakich pobudek decydujemy się rozpocząć treningi, szybko przekonamy się, że tego typu ćwiczenia na kondycję to świetna propozycja, która powinna na stałe zagościć w naszym tygodniowym planie zajęć.

Fitness a zdrowie

Fitness z całą odpowiedzialnością można nazwać ćwiczeniami dobrymi dla zdrowia. Analizując korzyści zdrowotne wynikające z treningów, na pierwszy plan wysuwają się takie zalety jak: zwiększenie zdolności aerobowych organizmu, zwiększenie siły, masy oraz wytrzymałości mięśni, obniżenie tętna spoczynkowego, obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, ogólna poprawa krążenia, redukcja tkanki tłuszczowej, wzmocnienie stabilności stawów i wiązadeł, poprawa koordynacji, gibkości i równowagi.

Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ ćwiczeń na kondycję psychiczną osoby biorącej udział w treningach. Tutaj kluczową rolę odgrywa poprawa samopoczucia, uczucie zadowolenia wynikające z własnych osiągnięć, wzmocnienie poczucia własnej wartości, nauka aktywnego trybu życia, redukcja uczucia zmęczenia i napięcia nerwowego. Jak łatwo zauważyć, trudno ograniczyć fitness wyłącznie do ćwiczeń na płaski brzuch. Zalet wynikających z treningu, które bezpośrednio wpływają na stan naszego zdrowia fizycznego i psychicznego jest o wiele, wiele więcej.

Aby jednak wszystkie wymienione korzyści mogły się stać również naszym udziałem, zarówno aerobik w domu jak i treningi prowadzone przez profesjonalnych instruktorów powinna cechować dużą systematyczność. Pomocna w tym względzie z pewnością będzie wysoka motywacja do podjęcia ćwiczeń utrzymująca się na stałym poziomie. Pomimo niekiedy trudnych początków, związanych głównie z dużym wysiłkiem oraz zmęczeniem, a niejednokrotnie również bólem mięśni po zakończonym treningu, warto wytrwać w częstotliwości wykonywanych ćwiczeń. Ten trud w bardzo krótkim czasie przyniesie nam wiele wymiernych korzyści, które pozytywnie wpłyną na nasz umysł i ciało. Zanim się obejrzymy, nie będziemy mogli doczekać się kolejnego treningu.

361

Tylko u nas!

7 komentarzy na ““Jak szybko schudnąć?” – czy szybkie odchudzanie się opłaca?

  1. wiedząca1
  2. sombre
    sombre

    Powinno się również zdrowo i równomiernie chudnąć. Odchudzanie bez efektu jojo to mniej więcej jeden kilogram tygodniowo. Większość dietetyków nie zaleca szybszego tempa odchudzania, co nie zawsze podoba się ludziom cierpiącym na otyłość i nadwagę.

  3. Wojtek Pazio
    Wojtek Pazio

    cierpie na otylosc 1 stopnia,przez problemy hormonalne takie jak niedoczynnosc tarczycy oraz podwyzszony poziom cukru w 4 lata przybylo mi 30 kg.Lekarze potraktowali mnie okropnie lub olewajaco rzaden do teraz nawet nie podjal sie proby leczenia.dodam iz mam otylosc brzuszna[nogi szczuple] brzuch bardzo twardy jak w 7 miesiacu ciazy,jem malo,aktywnosc fizyczna srednia a waga stoi lub rosnie.Co mam robic???

Dodaj komentarz