Dieta dla chorych na serce – poznaj jej najważniejsze składniki

Jesteś sercowcem i codzienna dieta spędza Ci sen z powiek? Chcesz jeść tak, by dostarczyć organizmowi najważniejszych składników odżywczych? Poznaj sekrety diety dla sercowców, a nadciśnienie tętnicze nie będzie już przeszkodą do dobrego, zróżnicowanego i przede wszystkim zdrowego dla serca jedzenia. Przekonaj się, że z nadciśnieniem można żyć normalnie, czerpiąc z codzienności jak najwięcej.

Czym jest nadciśnienie?

Nadciśnienie tętnicze to przypadłość wielu osób – polega ono na schorzeniu układu krążenia krwi, które charakteryzuje się okresowym lub stałym podwyższonym ciśnieniem tętniczym górnym i dolnym. Cierpiąc na nadciśnienie, zazwyczaj przyjmujesz leki, które odwadniają, co skutkuje utratą potasu. Ważne jest także dostarczanie organizmowi magnezu i wapnia, które wspomagają funkcję hipotensyjną potasu. Aby zachować równowagę w organizmie, dieta w nadciśnieniu staje się kluczowa. Owoce, warzywa, przetwory zbożowe czy ryby – to tego typu potrawy dostarczą Ci cennych składników, dzięki którym Twoje samopoczucie na co dzień będzie o wiele lepsze.

Jaka dieta przy nadciśnieniu?

Dieta dla osób z nadciśnieniem musi dostarczać składników, które są w stanie obniżać ciśnienie. Konieczne jest także wyeliminowanie tych, które ciśnienie podwyższają. Istotna będzie w tego typu przypadkach dieta niskotłuszczowa i niskosodowa, która ogranicza ilość soli kuchennej w codziennych posiłkach.

Produkty, z których musisz zrezygnować, aby dieta przy nadciśnieniu miała sens, to przede wszystkim słodycze, tłuste mięsa i wędliny, konserwowana żywność, gotowe zupy i sosy czy wszelkie fast foody i słone przekąski. Ważne jest ograniczenie produktów takich jak m.in. białe pieczywo i ryż, żółtka jaj, makaron z białej mąki czy drobnoziarniste kasze.

Najważniejsze składniki, które obniżają ciśnienie

Kluczem do sukcesu w diecie dla nadciśnieniowców jest obniżenie ciśnienia. Mogą pomóc Ci w tym odpowiednio dobrane produkty, z których większość to znane Ci oraz lubiane elementy codziennych potraw.

Sprzyjające Twojemu zdrowiu produkty to m.in. tłuste, lecz niesolone, niemarynowane i niewędzone ryby morskie, czosnek i cebula, seler, pomidory, ziemniaki, szpinak, suszone morele i banany, otręby pszenne, soja, olej sezamowy czy soki z aronii i czarnej porzeczki. Dzięki tym produktom skutecznie obniżysz swoje ciśnienie i już niebawem poczujesz się zdecydowanie lepiej.

Musisz pożegnać się z solą

Sól to jeden z największych wrogów osób chorych na serce. Dlaczego? Spożywana w nadmiarze przyczynia się do większego wydzielania angiotensyny II, która jest związkiem najsilniej zwężającym naczynia krwionośne. Choć całkowite wyeliminowanie soli kuchennej z codziennej diety dla wielu osób może być wręcz niewykonalne, warto ograniczyć nawyk solenia, zastępując go licznymi, równie aromatycznymi przyprawami. Majeranek, kminek, bazylia i wiele innych ziół pomoże przetrwać Ci pierwsze tygodnie z minimalną dawką soli lub całkowicie bez niej. Pamiętaj również, iż sól znajduje się w wielu gotowych potrawach, które koniecznie musisz usunąć z codziennej diety. Zawsze czytaj skład produktów, po które sięgasz.

Jeśli chorujesz na serce, oprócz diety istotne będzie także pozbycie się ewentualnej nadwagi oraz dostosowanie aktywności fizycznej do Twoich możliwości. Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty w walce z chorobami serca, możesz postawić na sprawdzone i bezpieczne suplementy diety, takie jak np. Cardiochol. Dzięki właściwej kompozycji składników roślinnych i wybranych witamin z grupy B przyczynia się on do prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi, dbając o serce i Twój układ krążenia.

501

Tylko u nas!

  • Fitness

    Trening siłowy pod biegi ekstremalne

    Jak przygotować się do biegu z przeszkodami?

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Olej słonecznikowy- wartości odżywcze i zastosowanie oleju słonecznikowego w odchudzaniu

    Sprawdź jakie właściwości zdrowotne ma olej słonecznikowy.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Wady i zalety pigułek antykoncepcyjnych!

    Dowiedz si wszystkiego, co powinnaś o nich wiedzieć.

    czytaj więcej

7 komentarzy na “Wady i zalety pigułek antykoncepcyjnych!

  1. leoś leoś
  2. Leon Niewidek
    Leon Niewidek

    Tabletki antykoncepcyjne mogą u niektórych kobiet wywoływać skutki uboczne. Najczęściej są niegroźne dla zdrowia, chociaż uciążliwe i niekiedy budzące niepokój. Moja żona odkąd miała problemy po tabletkach to przestała je brać. Stosujemy prezerwatywy.

  3. sombre
    sombre

    Ja mam plastry antykoncepcyjne. Też hormony ale podobno mniej szkodzą na organizm. Co by nie było skoro są doprowadzone do obrotu to śmierci nie powodują. Ja jestem raczej osobą , która woli tabletki niż kalendarzyk.

  4. szybkibil
  5. Samanta Lis
    Samanta Lis

    skutecznosc pigulek jest super! mnie udalo sie tak je dobrac ze skutkow ubocznych prawie wogole nie odczowalam, raz tylko, na poczatku zlapalam infekcje intymna ale po wyleczeniu stosuje czesto kuracje probiotykami ginekologicznymi provag i dzeiki temu nie lapie juz infekcji, a antykoncepcja sprawdza sie swietnie!

  6. sylwia lisiecka
    sylwia lisiecka

    o zalecie chyba nie trzeba mowic, prawie calkowity brak ryzyka ciazy, nie trzeba o niej pamietac przy kazdym wspolzyciu, nie utrudnia zblizen itp. a jesli chodzi o negatywy to u mnie wystapily problemy intymne, mialam mocna suchosc pochwy! juz po kilka tygodniach stosowania antykoncepcji pojawila sie i trwala do czasu az zastosowalam globulki hydrovag, skuteczne juz po kilku dniach stosownia, latwe w aplikacji, w dobrej cenie! i dalej spokojnie moglam przyjmowac hormony

Dodaj komentarz