Dipy na 4 sposoby

Dip to gęsty, podawany na zimno sos, który świetnie smakuje, kiedy zanurzy się w nim kawałki warzyw (np. marchewki, papryki czy ogórka) lub jakiś słony smakołyk (mniej zdrowa wersja). Większość dipów ma bazę śmietanową, jogurtową lub twarogową. Do tego dodaje się najróżniejsze składniki i przyprawy. Oto kilka przykładów.

  1. Raita (czas przygotowania: 10 minut)
    Potrzeba 140 gram jogurtu z mleka owczego, połowy zielonego ogórka, którą należy drobno posiekać, łyżkę również drobno posiekanej kolendry, ząbek czosnku (najlepiej przecisnąć go przez praskę) i 2 łyżeczek soku wyciśniętego z cytryny. Te składniki należy dobrze wymieszać w miseczce i gotowe. Porcja zawiera tylko 70 kcal, a poza tym: 3,2 gramy białka, 3,8 gram tłuszczu, 3,9 gram węglowodanów, o,7 gram błonnikaraita
  2. Dip burakowy (czas przygotowania: upieczenie buraków + 5 minut na połączenie składników)
    250 gram buraków należy upiec w folii aluminiowej. Po ostygnięciu trzeba je zblendować i zmieszać z jogurtem. Na koniec dip można posypać świeżym szczypiorkiem. Dip zawiera 136 kcal, 5,3 gramy białka, 4,4 gramy tłuszczu, 17,6 gram węglowodanów, 4 g błonnik. dip buraczkowy
  3. Dip marchewkowy (czas przygotowania: 15 minut)
    120 gram marchwi należy grupo pokroić, następnie ugotować ze świeżo wyciśniętym sokiem z 1 pomarańczy na niewielkim ogniu bez pokrywki, tak by cały płyn wyparował. Po ostudzeniu do marchewki dodać posiekaną świeżą miętę i suszone porzeczki (po jednej łyżce) i zetrzeć 1 centymetr imbiru. 1 porcja dipu to 70 kcal, 3,8 gram białka, 2,2 gramy tłuszczu, 26 gram węglowodanów i 4,4 gramy błonnika. dip marchewkowy
  4. Hummus (czas przygotowania: 5 minut)
    Potrzebujesz 300 gram ciecierzycy z puszki, którą powinieneś opłukać i porządnie odcedzić. Następnie ugotuj ją 1,5 szklanki wody (ok. 10 minut). Odcedź ciecierzycę, ale tak, by pozostało w niej nieco płynu. Po ostudzeniu zmiksuj ciecierzycę z 2 łyżeczkami soku z cytryny i ząbkiem czosnku. Gotowy dip możesz posypać posiekaną natką pietruszki. Taki hummus to 206 kcal, 13 gram białka, 4,3 gramy tłuszczu, 28,5 gram węglowodanów, 9,9 gram błonnika. hummus
468

Tylko u nas!

Dodaj komentarz