Jazda na rolkach – prędkość, przyjemność i zdrowie!

Jazda na rolkach kojarzy Ci się z zabawą na podwórku, wyścigami na osiedlu, lub zabawą w jazdę figurową? To znaczy, że miałaś fantastyczne dzieciństwo! Rolki są wspaniałą formą ruchu dla dzieci, jednak, jeśli sądzisz, że jest to zabawa tylko dla młodszych, to jesteś w błędzie!

Dyscyplina ta nie ma ograniczeń wiekowych, nie ma też znaczenia czy jesteś wysportowana. Naukę jazdy na rolkach możesz zacząć w każdej chwili, nie musisz się do tego specjalnie przygotowywać. Zaletą tego sportu jest to, że bez obaw możesz być samoukiem, nie potrzebujesz wizyt w specjalistycznej szkole, na tę chwilę wystarczy pomocne ramię przyjaciela, które uchroni Cię przed pierwszymi upadkami. Jeśli jednak obawiasz się początków, możesz zacząć naukę pod okiem doświadczonego trenera. Zanim zaczniesz warto zainwestować nie tylko w parę rolek, lecz także w kask i ochraniacze na dłonie, łokcie i kolana – upadki zdarzają się nawet najlepszym.

Możesz traktować rolki jako zabawę i formę spędzania wolnego czasu, ale jeśli połkniesz bakcyla, jest szansa, że stanie się ona Twoim ulubionym sportem. Dowolnie możesz wybierać między szybką jazdą, prędkością zbliżoną do jazdy na rowerze, dającą więcej wrażeń i adrenaliny a spokojnym spacerowym tempem umożliwiającym relaks i wyciszenie. Jeśli jesteś fanką sportów wyczynowych, możesz ćwiczyć slalom, skoki oraz różne ewolucje. Jedyne czego potrzebujesz to asfaltowej powierzchni – czy to na specjalnie przygotowanych torach, czy w alejkach w parku. Jeżdżąc na rolkach, możesz dotlenić organizm na świeżym powietrzu, rozładować negatywne emocje i przede wszystkim przyjemnie spędzić czas.

Ta aktywność to przede wszystkim forma ruchu angażująca całe ciało. Jeśli marzą Ci się jędrne pośladki, rolki są idealne dla Ciebie. Mają także zasadniczą przewagę nad bieganiem – nie obciążają stawów i kręgosłupa, dlatego są znacznie mniej kontuzjogenne. Utrzymując prawidłową postawę, możesz angażować mięśnie nie tylko nóg i pośladków, lecz także rąk, pleców i brzucha. Regularne treningi poprawiają krążenie krwi, dzięki czemu doskonale wpływają na ujędrnienie skóry i umożliwiają pozbycie się cellulitu. Jeżdżąc na rolkach, wzmacniasz mięśnie całego korpusu i poprawiasz koordynację ruchową. Tak kompleksowy wpływ na twoje ciało przyczyni się do spalenia tkanki tłuszczowej i utraty zbędnych kilogramów! Czego chcieć więcej?

Zaletą tego sportu jest to, że możesz uprawiać go sama, wystarczy wgrać na telefon ulubione piosenki, założyć słuchawki i cieszyć się chwilą tylko dla siebie. Rytmiczna jazda pomoże się skupić na własnych myślach, wyciszyć i zrelaksować. Rolki są także świetnym wyborem, jeśli cenisz sobie dobrą zabawę i nawiązywanie nowych kontaktów towarzyskich. W miastach w okresie letnim łatwo spotkać rolkarzy, często organizowane są warsztaty dla początkujących, przejazdy masowe, maratony i wycieczki. Jest to świetna okazja by poznać kogoś nowego oraz podpatrzeć technikę jazdy u bardziej doświadczonych. Wystarczy założyć rolki, zapakować buty do plecaka i ruszać w drogę !

Bez względu na to, czy wybierzesz formę bardziej wyczynową, czy będziesz jeździć rekreacyjnie, rolki z pewnością pozytywnie wpłyną na Twoją kondycję fizyczną, samopoczucie i zdrowie.

979

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Produkty zdrowe tylko z pozoru – czego musisz się wystrzegać?

    Zdrowa żywność - czy na pewno? Dowiedz się, na co uważać, robiąc zakupy.

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Kofeina w odchudzaniu – pomaga czy przeszkadza? [fakty i mity]

    Dieta i regularna aktywność fizyczna mogą okazać się niewystarczające żeby każdego dnia być w doskonałej formie. W takich sytuacjach pomagają suplementy diety, które stanowią połączenie najważniejszych dla naszego organizmu składników mineralnych oraz naturalnych wspomagaczy. Wiele z nich opiera swoje działanie na kofeinie.  Niestety, u wielu osób kofeina nadal wzbudza mieszane uczucia, postanowiliśmy rozprawić się z... Czytaj dalej »

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

    Wracamy do aktywności po zimie!

    czytaj więcej

4 komentarzy na “Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

  1. natalia
    natalia

    Nie ma wydaje mi się jakieś środka sprawdzonego , małymi krokami a dojdziemy do celu na przykład 15 minutowe ćwiczenia na macie do fitnessu albo jakiś Jogging po pracy czy nawet jazda na rowerze może być krokowym powrotem do aktywności fizycznej.Mając na uwadzę nasze zdrowe , wracamy z większym impetem do sportu.

  2. Tadeusz K
    Tadeusz K

    Jestem już starszą dostojną osobą i ze względu na swoją wagę mogę jedynie sobie pospacerować. Taka Aktywność Fizyczna Bardzo dobrze mi robi , nawet spotkałem piękną Damę . Panią Renie , razem spacerujemy i się dotleniamy. Bardzo wam dzieci polecam .

  3. doctorek pip
    doctorek pip

    Pamiętam jak kiedyś byłem nastolatkiem, niskiego wzrostu, jeszcze mniejszej wagi. Nie wyglądałem jak dorastający facet, moje koleżanki miały w bicepsie więcej ode mnie (tłuszczu! ale co z tego?). Miałem tego dość i postanowiłem to zmienić – zapisałem się na siłownię! Nie było łatwo, ale kto powiedział, że łatwo będzie. Teraz jestem zadowolony z tego jak wyglądam. Koleżanki teraz lecą na moje bicki. Aczkolwiek nie bardzo je widać pot szpitalnym fartuchem.

Dodaj komentarz