Odkryj proste domowe sposoby na podniesienie odporności

Za każdym razem, gdy tylko nadchodzi przepiękna polska jesień, zamiast czerpać z niej pełnymi garściami, spacerować długimi godzinami i zbierać kolorowe liście do jesiennych bukietów, borykasz się z przeziębieniem? Kiedy zaś świat otulony zostaje mroźnym, białym puchem, zamiast lepić bałwana z dzieciakami i samemu odkryć w sobie dziecko, np. zjeżdżając na sankach z górki na pazurki, lądujesz pod kołdrą z gorączką i całym zestawem leków na nocnej szafce?

Jeśli właśnie tak się dzieje, nie wmawiaj sobie, że „to przecież normalne”. Owszem, istnieją takie okresy w roku, gdy wzrasta liczba zachorowań na grypę, anginę i inne nieprzyjemne, rozkładające na łopatki choroby, ale to tylko statystyki, w które Ty wcale nie musisz się wpisywać. Powód wszystkich tych dolegliwości jest jeden – spadek odporności. Już teraz zadbaj o siebie i swoich bliskich, stosując zaledwie kilka prostych metod na wzmocnienie odporności!

Spadek odporności? Nie dopuść do niego!

Odporność organizmu nie jest Ci dana raz na zawsze – musisz o nią dbać! Istnieje bardzo wiele czynników, które działają na odporność negatywnie. Należą do nich między innymi zła dieta, brak aktywności fizycznej, ciągły stres i nieumiejętność radzenia sobie z nim. O takiej kwestii jak wzmocnienie organizmu większość z nas myśli dopiero wtedy, gdy układ immunologiczny zaczyna szwankować i coraz to częściej zapadamy na różne infekcje. Tymczasem o odporność należy dbać przez cały rok, a nie tylko w okresie zwiększonej podatności na choroby.

Jeśli zaniedbasz swój organizm, będzie on niczym szeroko otwarte wrota dla rozmaitych drobnoustrojów, które będą wywoływać coraz to nowsze i bardziej niebezpieczne infekcje. Mówiąc zaś jeszcze bardziej obrazowo – nawet zwykłe przeziębienie położy Cię do łóżka, bo organizm nie podejmie właściwej walki. Drastyczny spadek odporności grozi poważnymi powikłaniami nawet w przypadku z pozoru niegroźnych dolegliwości.

Jak wzmocnić odporność?

Odpowiedź na to, jak wzmocnić organizm, jest bardzo prosta – musisz zacząć od przyjrzenia się swoim nawykom żywieniowym. Jeśli do tej pory nie były one szczególnie zdrowe, zmień je czym prędzej! Odżywiaj się zdrowo, jedz przez cały rok dużo warzyw i owoców, które dostarczają organizmowi cenne składniki odżywcze, jak witaminy i minerały. Jedz regularnie, sięgaj po lekkostrawne dania, pij wodę, aby dobrze nawadniać i oczyszczać organizm z toksyn. Prawidłowe odżywianie nie jest wcale ogromnym wyzwaniem. Wystarczy czasem zmienić naprawdę niewiele, by znacznie lepiej się poczuć. Odstaw wszelkiego rodzaju używki. Alkohol i papierosy, jak wiesz, szkodzą zdrowiu.

Kolejnym niezwykle ważnym elementem, który znacząco wpływa na podniesienie odporności, jest aktywność fizyczna. Nie musisz oddawać się morderczym ćwiczeniom. Wystarczy codzienna dawka ruchu w postaci spaceru czy rekreacyjnej jazdy na rowerze. Zajrzyj też przynajmniej 2 razy w tygodniu np. na basen czy na siłownię. W okresie jesiennym i zimowym nie stroń od aktywności na zewnątrz – hartowanie organizmu jest niezwykle ważne.

Ogromną rolę odgrywa sen, kiedy bowiem śpisz, Twój organizm intensywnie się regeneruje. Zadbaj więc o optymalną dawkę snu oraz o to, aby był możliwie najbardziej spokojny i przyjemny. Jeśli masz kłopoty z zasypianiem, sprawdź, czy Twój materac jest odpowiedni, zadbaj o czystość pościeli, o odpowiednią temperaturę i wilgotność powietrza. Wszystko to wpływa na jakość snu.

Kiedy zaś już nadejdą chłodniejsze dni i wszyscy wokół Ciebie zaczną kichać, sięgaj po rozgrzewające herbatki z miodem i cytryną lub sokiem z malin. Nie wahaj się regularnie pić domowej roboty syropy z czosnku lub z cebuli. Mikstura taka doskonale wpływa na odporność. Stosuj również sprawdzone suplementy diety, z których godny polecenia jest oferowany przez firmę Olimp Laboratories Imunovital Complex. Jest to specjalna kompozycja witamin, minerałów oraz ekstraktów roślinnych, które wspierają Twój układ odpornościowy. Nie daj się infekcjom!

309

Tylko u nas!

6 komentarzy na “Siłownia dla początkujących – jakie ćwiczenia może wykonać każdy?

  1. natalia
    natalia

    Fajnie , że coś takiego daliście. Niestety czasem (szczególnie kobiety) przychodzą na siłownie nie wiedzą co mają z sobą zrobić cykają fote w lustrze i mykają do domu. To nie siłownia a chęć popisania się. Jako trenerka personalna polecam to co wyżej napisali , jasno wyraźnie i na początek łatwe ćwiczenia.

  2. wenezuela
  3. kierownikpierwszejzmiany
  4. beemowska
    beemowska

    Ja myślałam , ze dni treningowe powinny być dzielone na partie ciała. Np nogi z plecami , brzuch z rękami etc. Z tego co widziałam to trenerzy tak robią ale mogę się mylić . jestem w tych sprawach dopiero miesiąc . Ekspertem się nie nazwę , a tutaj raczej piszą prawdę.

Dodaj komentarz