Skuteczny zestaw ćwiczeń i dieta dla nastolatek

Z tego co wiem, moja waga zaliczana jest do prawidłowej, jednak problem polega na tym, że mam dość obwisły brzuch i obszerne nogi. Byłam już na etapie stosowania różnych diet i ćwiczeń, aby te wady skorygować. Co prawda nieco schudłam, lecz po krótkim czasie znowu zaczęłam tyć. Dlatego pragnę się dowiedzieć jaki zestaw ćwiczeń i dieta będą dla mnie skuteczne?

Pytanie zadane przez: Ewelina, 15 lat

Pani Ewelino,
pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej okolicy ud i bioder należy do najcięższego zadania w odchudzaniu. To na tych miejscach zbędny tłuszczyk stawia największy opór nie tylko Pani, ale również wielu kobietom.
W Pani przypadku dochodzi również czynnik dorastania i dojrzewania. Proszę pamiętać, że kiedy dziewczyna staje się kobietą, zaczyna gromadzić więcej tkanki tłuszczowej w pewnych partiach swojego ciała takich jak na przykład uda i biodra i nie ma w tym nic niepokojącego. Nasz organizm zmienia kształty z dziewczęcego na kobiecy. Jeżeli tylko utrzyma się to pod kontrolą, odrobinę więcej tkanki tłuszczowej w niektórych miejscach pozwala odróżnić kobietę od mężczyzny.

Jeżeli naprawdę ma Pani problem z nagromadzeniem tkanki tłuszczowej w tych okolicach, polecam regularne biegania bądź popularne “nożyce” w pionie i poziomie. Ćwiczenia te nie dość, że zaangażują mięśnie ud, to jeszcze pomogą uelastycznić skórę na brzuchu z którą jak Pani mówi, ma pani również mały problem. Jeżeli problem z brzuchem jest umiejscowiony w jego dolnej części, jak podejrzewam, to ćwiczenie “nożyc” będzie tu tym bardziej polecane.

Co do diety to polecam zracjonalizować jadłospis, ograniczyć spożywanie węglowodanów, soli, cukru i produktów słodkich i wyeliminować ze swojego jadłospisu dania typu fast food gdyż w okresie dojrzewania węglowodany proste i tłuszcze nasycone zawarte w tych posiłkach, jeszcze szybciej “odkładają się” na brzuchu i trudniej nad tym sprawować odpowiednią kontrolę.

Jak zawsze zachęcam do regularnego jedzenia, które w dalszym ciągu często jest niedoceniane, oraz do picia odpowiedniej ilości wody.

Życzę powodzenia.

29